رستوران خاور خانم کجاست ؟

  • 2 سال پیش
  • 0

رستوران سنتی خاور خانم

رستوران خاور خانم کجاست ؟

مناطق شمالی ایران به خاطر طبخ غذاهای اصیل ایرانی و سنتی خاص خود شهرت زیادی دارند. در این میان استان گیلان به لطف بانوان هنرمندش از این نظر جایگاه ویژه‌ای دارد. خاور خانم یک بانوی خوش ذوق و کوشای گیلانی است که با تاسیس رستورانی نسبتا کوچک با غذاهای بسیار خوشمزه شهرت زیادی کسب کرده است.

سرولات، روستایی زیبا و سرسبز در استان گیلان و سه کیلومتری جنوب چابکسر است که رستوران خاور خانم در آن واقع شده و امروزه به لطف همین رستوران، افراد بسیاری هنگام سفر به استان گیلان، نیم نگاهی هم به آن می‌اندازند تا طعم غذاهای لذیذی مانند ترش کباب، ماهی و مرغ شکم پر، باقالی قاتق و به‌ویژه میرزا قاسمی را تجربه کنند. خاور خانم نه هزینه‌های گزاف کرده و نه به‌دنبال دکورها و چیدمان‌های آن‌چنانی بوده است. نه غذاهایی با اسم‌های دهن پر کن سرو می‌کند و نه ردپایی از تجملات در رستورانش پیدا می‌شود.

کار وی جایی تحسین‌برانگیز است که درون یک ساختمان معمولی و البته دارای چشم‌اندازی بسیار زیبا از طبیعت سرولات و کمک دوستان و آشنایش رستورانی کوچک راه‌اندازی کرد. این رستوران با طبخ غذاهای خانگی به سرعت به شهرت رسید.

رستوران خاور خانم کجاست ؟

نوع طبخ غذا روی اجاق‌های قدیمی، فضای ساده و صمیمی رستوران به‌همراه غذاهای عالی و اخلاق خوب خاور خانوم باعث شده است تا میل کردن غذا در این رستوران برای بسیاری حتی از رستوران‌هایی با شهرت بین‌المللی هم جذاب‌تر باشد. شاید علت اصلی این گرایش را بتوان در فرهنگ‌ها و سنت‌های ایرانی دانست که امروزه اثر چندانی از آن‌ها باقی نیست و با این وجود هنوز در خون مردم کشورمان است و خیلی‌ها مشتاقانه به جستجوی آن هستند.

رستوران خاور خانم دقیقا دست روی همین علاقه‌مندی گذاشته است و به‌خوبی از آن بهره می‌برد. این رستوران با وجود ۱۶ کارمند موقت و ۳ کارمند دائمی در حال حاضر تلاش دارد تا بهترین خدمات را فراهم آورد و محیطی صمیمی و غذاهایی با طعم اصیل و لذیذ ارائه دهد.

با روندی که پیش می‌رود، بعید نیست این تعداد کارمند باز هم افزایش پیدا کند. اما در این میان نباید از تاثیر چشم‌انداز اطراف رستوران و روستای زیبای سرولات در این موفقیت غافل بود. سرولات در دامنه‌ی کوه‌های البرز قرار دارد که آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد و تازگی آن هر مسافری را به وجد می‌آورد.

 

در طول این مسیر تماشای کوه‌ها، جنگل‌ها و رودخانه‌ها به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌شود که تا مدت‌ها از یاد نخواهید برد. خوشبختانه اگر قصد اقامت در روستا را دارید، روستاییان برخی از خانه‌ها را با قیمت‌هایی مناسب برای شب اجاره می‌دهند که بدون شک حضور داشتن در فضای سنتی آن‌ها لذت‌بخش است. البته خود رستوران هنوز جای اقامت ندارد.

برای اجاره ویلا و اقامتگاه در سرولات ، رامسر و … منطقه می توانید از طریق همین سایت اقدام بفرمایید.

 

از تهران تا چابکسر در استان سرسبز گیلان، حدود ۲۹۰ کیلومتر است که این مسیر با ماشین حدود ۵ ساعت و نیم به طول می‌انجامد. از چابکسر تا روستای سرولات تنها ۳ کیلومتر فاصله وجود دارد، بنابراین با مشکل چندانی روبه‌رو نخواهید شد.

برای اجاره ویلا در متل قو و رامسر و یا شهرهای شمالی نزدیک به این رستوران می توانید از سایت ویلاآباد اقدام کنید.

 

 

ارسال نظر و دیدگاه

مقایسه ملک ها

مقايسه كردن