متل قو اینجاست!

  • 2 سال پیش
  • 0

متل قو اینجاست!

آیا تا بحال از این نقطه شمالی گذشته اید؟

 

برای آنهایی که وقت کافی دارند، گشتن در هر شهر و منطقه انتخاب جالبی است اما برای کسی که فقط یکی دو روز می‌خواهد در هتلی خوب اقامت داشته باشد و همزمان به ساحل و جنگل برود انتخاب یکجا سخت می‌شود. معمولا می‌گوییم هرجا شلوغ‌تر است همیشه بهتر است پس ما هم با همین توصیه می‌رویم سراغ متل قو یا سلمان شهر تا ببینیم چه چیزهایی برای مسافرانش دارد.

 

 

 

متل قو اینجاست!

از عمر این شهر کوچک حدود ۵۰ سال گذشته است و حالا تبدیل به یکی از مقصد‌های اصلی مسافران و مکان مناسبی برای خرید یا ساخت ویلا شده است.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم این شهر کوچک چطور ساخته شد و چرا اینقدر شلوغ و پرطرفدار است.

 

در دهه ۱۳۳۰ شمسی، جایی که الان سلمان شهر است شهری وجود نداشت و فقط خانه‌های روستایی پراکنده بود.

در همان زمان‌ها فردی به نام جمشید جوانشیر به همراه دوستانش به این منطقه سفر می‌کند و با دیدن زمین‌های بایر تصمیم می‌گیرد با ارثی که بعد از فوت پدرش برای او باقی مانده بود اینجا سرمایه‌گذاری کند.

 

طبق گفته‌ها اول تصمیم می‌گیرد باغ مرکبات بسازد. زمین‌های بزرگ منطقه را می‌خرد و شروع به کاشتن درخت می‌کند اما به دلایل نامشخصی در این کار شکست می‌خورد.

 

بر اساس خاطرات خود جمشید جوانشیر، در نیمه سال ۱۳۳۸ وقتی در ساحل در حال قدم زدن بود به فکر ساخت یک متل می‌افتد و چون چند قو در ساحل دیده بود نام متل قو را برای آن انتخاب می‌کند.

 

در طول ۶ ماه اولین اتاق‌ها و سالن موسیقی را می‌سازد و درست قبل از عید آن را افتتاح می‌کند. جوانشیر می‌گوید در عید اتاق‌ها پر شد و به مرور زمان مسافران بیشتر و بیشتری به این منطقه آمدند.

 

ویژگی اصلی متل قو قرار داشتن در ساحل دریا بود. چند هتلی که در شمال وجود داشت هیچ‌کدام به این اندازه نزدیک دریا نبودند. بدون شک خدمات با کیفیت هم تاثیرگذار بود تا موفقیت یک متل کوچک ادامه پیدا کرد.

بیشتر شدن مشتری متل قو باعث شد جوان‌ها و مردم اطراف منطقه از کلارآباد و عباس‌آباد برای کسب درآمد شروع به راه‌انداختن کسب و کارهای خودشان کنند. عده‌ای آمدند و ویلاهای خودشان را ساختند و شهرک‌هایی برای سکونت دائمی ساخته شد.

چون متل قو تنها دلیل ورود مسافران و ایجاد خدمات رفاهی و اقامتی در منطقه بود، همه اینجا را به نام متل قو و بعدها «ساقی کلایه» شناختند.

رشد شهر به سرعت اتفاق افتاد. در سال ۱۳۴۱ شهرداری مشترک کلارآباد و ساقی‌کلایه افتتاح شد و همسر جمشید جوانشیر، خانم فیروزگر اولین شهردار این شهر شد.

به همت شهرداری و سرمایه‌گذاری در متل قو، رشد شهر سرعت گرفت، راه‌ها ساماندهی شدند و چند رستوران راه افتاد. جوانشیر خودش برای زیباسازی شهر هزینه می‌کرد. دروازه فلزی در ورودی شهر و مجسمه‌های بتنی که هنوز هم تعدادی از آنها وجود دارد کار جوانشیر و همسرش است.

بعد از انقلاب اسلامی و التهاباتی که ایجاد شد، جمشید جوانشیر از ایران رفت و اموالش را دولت مصادره کرد. وقتی این خبر به گوش جوانشیر رسید به ایران برگشت و سال‌ها درگیر مشکلات رفع مصادره از اموالش شد.

جوانشیر در ایران ماند اما نتوانست سرنوشت مصادره اموالش را تغییر دهد و سرانجام در سال ۱۳۸۷ فوت کرد.

نام شهر هم بعد از انقلاب به سلمان شهر تغییر دادند اما هنوز مردم و کسبه به شهرشان متل قو می‌گویند.

همانطور که در تاریخچه گفته شد، دلیل اصلی جذابیت این شهر فاصله کم تا ساحل دریا است. به راحتی می‌توانید یک ویلا یا پلاژ ساحلی اجاره کنید، از پنجره‌های داخل خانه منظره‌ دریا را تماشا کنید و بعد از شنا یا قدم زدن در ساحل، والیبال بازی کنید.

از دیگر امکانات تفریح ساحلی در متل قو، قایق‌سواری، پاراسل، جت‌اسکی، موتور چهارچرخ، اسب‌سواری، کافی‌شاپ و فروشگاه است.

 

 

رزرواسیون متل قو،اجاره ویلا در متل قو،ویلا استخردار در شمال،ویلا ساحلی در نمک آبرود،ویلا استخردار در نمک آبرود،ویلا دو خوابه در متل قو،رزرو ویلا در شمال،اجاره ویلا استخردار در متل قو ویلا سه خوابه در شمال،ویلا چهار خوابه در متل قو،ویلا چهار خوابه در رامسر،رزرو ویلا ساحلی در شمال،رزرو ویلا ساحلی در متل قو،ویلا در متل قو اجاره ویلا و اقامتگاه در شمال و تمام شهرهای ایران
اجاره ویلا اطراف تهران استخردار و لاکچری، ویلاهای لوکس و اقتصادی ..

پست بعدی

جنگل تیلاکنار

ارسال نظر و دیدگاه

مقایسه ملک ها

مقايسه كردن